بزرگترین سایت خلبانی

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس

موضوعات

میزکار کاربری

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

گواهینامه های خلبانی

بر اساس استانداردهای هوانوردی گواهینامه های مختلفی برای خلبانان  بنا به آموزش ها و آزمون های برگزار شده، صادر می شود که البته تعاریف آنها در کشور های مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. مهمترین این گواهینامه هاعبارتند از:


 


گواهینامه خلبان مسافری(ATPL):
..

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 272 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391 ساعت : 10:55
برچسب ها : ,

 برای دیدن به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 280 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391 ساعت : 10:51

 داشتن حداقل قد یك متر و ۶۵ سانتی متر، تناسب اندام، همخوان بودن میزان قد و وزن در زمره شرایط ظاهری برگزیده شدن در این شغل به حساب می آید و دیگر مراحل به مباحث تئوریك بازمی گردد. گذراندن دوره امتحانات پزشكی یكی از مهمترین مراحل پیوستن به گروه مهمانداران است چه این شغل در گروه مشاغل سخت قرار دارد و دلیل آن هم حضور چندساعته این افراد در هوای تحت فشار جوی شدید است. بدن فرد باید توانایی تحمل این فشار هوا را داشته باشد چرا كه پس از هر روز كار پروازی زمان بندی بدن دچار اختلال می شود.شغل مهمانداری یك واحد پزشكی بررسی فرد دارد كه ملزم به معاینه ۶ ماه یكبار مهمانداران است. فشار جوی شدید حاكم بر مهمانداران و مشكلات جسمی بسیاری برایشان به همراه دارد كه گروه بالادستی را ملزم به معاینه كامل و اندازه گیری میزان توانایی بدن افراد می كند. هر چند در ایران شركت طرف قرارداد، كارمندان خود را با فواصل یك ساله مورد آزمایش های بالینی قرار می دهد اما در قوانین بین المللی این فاصله ۶ ماه را در برمی گیرد.مهارت های لازم برای احراز شغل مهمانداری اما بخش دیگری از این معادلات را بر هم می ریزد كه یكی از مهمترین آنها تسلط به زبان انگلیسی است. امتحان ورودی هم شامل مراحل پذیرش یك مهماندار است كه سه عنوان را دربر می گیرد. ۶۰ درصد زبان انگلیسی، ۳۰ درصد معارف و ۳۰ درصد هوش.پس از اتمام تمام این مراحل نوبت به روانشناسی می رسد كه موارد غیرقابل پیش بینی در رفتار شخص مورد نظر را بررسی كرده، زیر ذره بین انتخاب می گذارند. مهمانداران می گویند هنگام ورود به اتاق روانشناسی برای انجام گزینش متوجه نمی شوید ولی پس از قبول یا رد شدن به شما می گویند كه طرز راه رفتن، چگونگی ورود و خروج از اتاق، نوع رفتار در قبال پذیرش یك فنجان چای و خوردن بیسكویت كنار آن و نوع واكنش، هنگام شنیدن جمله رد یا قبول مدنظر فرد مصاحبه كننده است كه از زبردست ترین روانشناسان محسوب می شوند.چگونه صحبت كردن، تشكر كردن یا نپذیرفتن حرفی در شرایط سخت یا آسان مدنظر قرار می گیرد و پس از اقبال یافتن در انتخاب شدن، نوبت مصاحبه به زبان انگلیسی است كه فرد باید از زندگی خود و علایق و اتفاقات پیرامون خود سخن بگوید. این آزمون توسط استادی صورت می گیرد كه دارای مدرك فوق لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه آكسفورد است. پس از گذراندن تمام این شرایط نوبت به بررسی و معاینه پزشكی می رسد كه در چه حد از سلامتی كامل به سر می برید. اگر نوار مغزی و قلبی شما سالم باشد، در انجام تست IQ نمره بالای ۱۰۰ را دریافت كرده باشید و از نظر دندانپزشك نیز مشكل خاصی نداشته، آزمایش خون شما نیز مطلوب باشد یك پله دیگر به مهماندار شدن نزدیك شده اید.

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید..

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 267 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391 ساعت : 10:49

 برای دیدن به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 252 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391 ساعت : 10:45

تاريخچه هوانوردي 

در ۲۵ فوريه ۱۹۲۵( ۵ اسفند ۱۳۰۴) اولين خلبان ايراني كه كلنل احمدخان نخجوان نام داشت يك هواپيماي برژت -۱۹ را با پرچم و نشان ايران از فرانسه به پايگاه قلعه مرغي تهران پرواز داد. كلنل نخجوان در فرانسه دوره ديده بود و فقط ۲۰۰ ساعت پرواز داشت. بدين ترتيب در اين تاريخ اولين هواپيماي نيروي هوايي ايران با خلباني يك ايراني مرزهاي بين المللي را درنورديد و به فضاي پروازي ايران رسيد. در اين زمان ديگر خلبانان ايراني تحت نظارت يك استاد خلبان آلماني به نام «شفر» در ايران دوره مي ديدند.

خريد هواپيما قسمت آسان كار بود. آموزش خلبانان براي پرواز كردن با آنها، نفرات پشتيباني زميني براي نگهداري و تعمير آنها و ساختن فرودگاه ها قسمت سخت كار بود كه زمان هم مي برد. در همين دوره زماني نيروي هوايي ايران از قالب يك اداره كوچك در ستاد فرماندهي ارتش خارج شده و به يك نيروي جداگانه تبديل شده بود كه «نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي ايران» نام گرفته بود؛ اولين فرمانده نيروي هوايي ايران هم كسي نبود به جز كلنل احمدخان نخجوان.

در سال ۱۹۲۴ (۱۳۰۳) اولين گروه از دانشجويان دوره خلباني و تكنسين پرواز به روسيه و فرانسه فرستاده شدند. بعدها در سال ۱۹۲۹ (۱۳۰۸) ايران ۱۵ خلبان داشت كه شش نفر از آنها در مدرسه پرواز ايستر فرانسه و ۹ نفر ديگر در مدرسه         برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 353 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 18 مرداد 1391 ساعت : 10:42

صفحات سایت

تعداد صفحات : 14
  • پیشنهادی
  • پربازدید
  • جدید
  • نظرات

تبلیغات

کسب درآمد

نویسندگان

نظر سنجی

میزان علاقه مندی شما به شغل خلبانی چه قدر است؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین وبلاگ خلبانی و آدرس aminflight.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 4430
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس



کسب درآمد