بزرگترین سایت خلبانی

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس

موضوعات

میزکار کاربری

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

- موتورهای توربوفن یا Turbo Fan

موتورهای توربوفن در حقیقت چیزی میان موتورهای توربوجت و توربو پراپ هستند. بازده موتورهای توربوفن بسیار زیاد است، و به همین علت هم در بسیاری از هواپیماهای مسافربری و ترابری در سرعت های ساب سونیک Sub Sonic از آن ها استفاده می شود. در موتورهای توربوفن، ابتدا هوا کمپرس شده سپس وارد اتاقک احتراق می شود و بعد از انفجار از طریق شیپوره یا نازل خروجی خارج شده و در طی این فرآیند، نیروی تراست لازم را جهت رانش هواپیما به جلو تامین می نماید. البته در موتورهای توربوفن، مقادیر دیگری از هوا از طریق کنارگذر نیز عبور داده می شود که در نهایت به گازهای خروجی داغ پیوسته و نیروی تراست را افزایش می دهد. تفاوت موتورهای توربوفن با توربوپراپ در این است که موتورهای توربوپراپ، فن یا ملخ ایجاد کننده تراستشان در خارج از پوسته موتور قرار گرفته اما در موتورهای توربوفن، ملخ یا فن تولید کننده تراست کاملاً در درون پوسته موتور قرار گرفته است.

2- موتورهای توربوجت یا Turbo Jet
برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 188 نظرات() تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1391 ساعت : 14:10
 فرود يا لندينگ- هواپيماها چگونه فرود مي آيند؟
به جرات مي توان گفت که هيچ مانوري در پرواز، از اهميت فرود يا لندينگ برخوردار نيست. هر هواپيمايي که در حال پرواز باشد، سرانجام به دليل محدوديت سوخت، بايد در جايي فرود آيد و چه جايي بهتر از فرودگاه براي فرود! هميشه مي گويند که برخاست عملي اختياريست، اما فرود کاريست اجباري که به دقت و تمرکز فراواني نياز دارد. در اين درس، مطالب پايه اي و اساسي را براي فرود آوردن يک فروند سسنا 172 مي آموزيم. اگر اين درس را به خوبي ياد بگيريد، مطمئن باشيد که در فرود آوردن هواپيماهاي ديگر مشکل چنداني به جز يادگيري اصول جزئي فرود آن ها نخواهيد داشت. با هم درس را آغاز مي کنيم.
اولين فرودتان مبارک باشد!
تصور کنيد که در هواپيماي سسنا 172تان در حال پرواز با سرعت 65 نات هستيد. حالا چرا 65 نات؟ براي فرود آمدن، سرعت مشخصي لازم است. هميشه يک فرود خوب، فرودي است که با پايين ترين و کم ترين سرعت ممکن انجام شود. البته، در کنار در نظر گرفتن سرعت پايين، به ياد داشته باشيد که منظور از کم ترين سرعت ممکن، سرعتي است که بي خطرترين سرعت نيز باشد. سرعت فرود براي لندينگ اکثر هواپيماها حدود 30% بالاي سرعت استال يا وامانده شدن هواپيماست. البته حتماً به ياد داريد که گفتيم استال وضعيتي است که در اثر سرعت بسيار کم به وجود مي آيد و هواپيما به دليل نبود هيچ جريان هوايي رو بال ها، وامانده شده و به پايين سقوط مي کند. براي مثال سرعت استال سسنا 172 که روي سرعت سنج هم مشخص شده است، حدود 50 نات است. 30% بالاتر از اين سرعت، سرعت 65 نات است که حفظ اين سرعت براي لندينگ، مي تواند فرود خوبي را به دنبال داشته باشد. فراموش نکنيد که بزرگترين اشتباهي که خلبانان تازه کار هنگام فرود مرتکب مي شوند، فرود با سرعت زياد است. پس سعي کنيد که به خوبي سرعت هواپيمايتان را کنترل کنيد.

مسير گلايد يا Glide Slope براي فرود
يکي از پر اهميت ترين مسايل در فرود، مسير فرود يا گلايد سلوپ است. مسير فرود به مسير فرضي در آسمان گفته مي شود که اگر به درستي روي اين مسير و با سرعت مناسب حرکت کنيم، سرانجام در ابتداي باند فرود و در مناسب ترين محل فرود خواهيم آمد. حال شايد اين سوال برايتان پيش آيد که در آسمان طبيعتاً هيچ مسيري وجود ندارد که به وسيله آن، مسير فرود را دنبال کنيم، پس دنبال کردن مسير Glide Slope چگونه امکان پذير است؟

نمايش دهنده هاي مسير گلايد يا Glide Slope Indicators در فرودگاه ها
گفتيم که مسيرهاي فرضي که ما در ذهن خودمان تصور کرده ايم، در آسمان وجود ندارند. پس بايد چاره اي براي حفظ مسير گلايد انديشيده شود. باند فرودگاه هاي سراسر دنيا، در هر دو سر، اکثراً داراي نشان دهنده هايي به نام نمايش دهنده مسير گلايد هستند که اين نشان دهنده ها، به ما کمک مي کنند که به راحتي، مسير گلايد خود را تا انتهاي فرود دنبال نماييم. اين نشان دهنده ها بر دو نوعند: نشان دهنده هاي VASI يا Visual Approach Slope Indicator و نشان دهنده هاي PAPI يا Percision Approach Path Indicator. حال در زير، طرز کارکرد و شيوه استفاده ي هريک را فرا مي گيريم.

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 5115 نظرات() تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391 ساعت : 22:1

هليكوپتر چگونه كار مي‌كند؟

هليكوپترها، ماشين‌هاي پرنده همه‌كاره‌اي هستند. قابليت‌هاي هليكوپتر به خلبان اجازه مي‌دهد تا در آسمان بصورت سه‌بعدي حركت كند ، كاري كه هواپيماها قادر به انجام آن نيستند. اگر تا بحال سوار هليكوپتر شده باشيد، حتماً از توانايي‌هاي شگفت انگيز آن در مانور به وجد آمده‌ايد!


 

البته كنترل و هدايت يك وسيله در فضاي سه بعدي مشكل است و خلبانان هليكوپترها بايد دوره‌هاي آموزشي زيادي طي كنند تا بتوانند مهارت كافي براي پرواز و هدايت آن را كسب كنند.



مقايسه نحوه حركت:

برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

 

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 269 نظرات() تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1391 ساعت : 9:34

موتور جت یک موتور واکنشی است که سیال را بر اساس قانون سوم نیوتن با سرعت بالا به حرکت در می آورد. این تعریف کلی از موتورهای جت دربرگیرنده توربو جت ها، توربو فن ها و راکت هاست. به طور عمومی بیشتر موتورهای جت از نوع موتورهای احتراق درونی (internal combustion) هستند ولی انواع غیر درونی وجود دارد. در استفاده های عمومی لفظ "موتور جت" به یک توربین گازی که از داخل احتراق پیدا می کند اتلاق می شود، موتوری که با یک متراکم کننده گردشی که از یک توربین نیرو می گیرد کار می کند. این موتورها اولین ساختاری بودند که در موتورهای جت به کار رفتند.


موتورهای جت بر عکس موتورهای پیستونی که در آنها نیروی محرکه از طریق یک پیستون که در یک سیلندر بالا و پایین می شود،تأمین می شود، با چرخش مداوم یک توربین و کمپرسور نیروی محرکه را تأمین می کنند. در نتیجه بازده بالاتر و صدای کمتری نسبت به موتورهای پیستونی تولید می کنند. موتورهای جت از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از کمپرسور،‌ محفظه ی احتراق و توربین .توربین در قسمت انتهایی موتور قرار دارد و نیروی محرکه کمپرسور را تأمین و از طریق یک یا چند میله(Shaft) به کمپرسور می رساند.

تاریخچه

موتور جت هواپیما که هواى داغ پرفشارى را تولید مى کرد توسط فرانک ویتل خلبان و مهندس هواپیماى انگلیسى اختراع شد و از این رو وى را پدر موتور جت مى نامند.

ویتل در سال 1907در شهر «کاونترى» به دنیا آمد. پدرش مکانیک بود. در سن 26 سالگى به عنوان خدمه پرواز در کران ول به نیروى هوایى سلطنتى انگلستان پیوست و در سال 1926با قبولى در معاینات پزشکى _ خلبانى به دانشکده نیروى هوایى سلطنتى راه یافت. او به عنوان یک خلبان بى پروا شهرتى بسزا به دست آورد و در سال 1928 تز فوق لیسانسش با عنوان «پیشرفت هاى آتى در طراحى هواپیما» که در آن راجع به امکان نفوذ راکت به هواپیما بحث شده بود را به رشته تحریر درآورد.

 

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 249 نظرات() تاریخ : جمعه 20 مرداد 1391 ساعت : 14:10
تاریخچه ی شرکت بویینگ9 PM

تاریخچه شرکت بویینگ شرکت بوئینگ در سال 1916 میلادی تاسیس شد.
اداره مرکزی این شرکت در شیکاگو ایالات متحده آمریکا میباشد.از تولیدات شرکت بین الملی بوئینگ ، هواپیماهای مسافربری ، هواپیماهای نظامی ، خدمات کامپیوتری فضائی و .... است.
درآمد این شرکت در سال 2005 ، 54854 میلیون دلار آمریکا بوده است.
نکته جالب توجه اینکه در سال جاری 153 هزار نفر در این شرکت کار میکنند.

شرکت بوئینگ در خصوص هوا- فضا و سیستم هاب دفاعی نیز فعالیت میکند.این شرکت که بزرگترین تولید کننده هواپیما در جهان است ، در سال 2005 توانست از 49 درصد سفارشات خود ،45 درصد از آنها را تحویل دهد که این میزان رکورد خوبی قلمداد میشود.

پانزدهم جولای 1916 ، ویلیام بوئینگ در سیاتل واشنگتن این شرکت را تاسیس کرد.در ماه ژوئن همان سال ، اولین هواپیمای این شرکت ساخته شده نخستین پرواز با این هواپیما صورت گرفت.ویلیام بوئینگ ، ابتدا در مورد صنعت چوب در دانشگاه تحصیل میکرد و تخصص خوبی در این زمینه کسب کرد و این علم او را در اجرای طرح هایش و بخصوص مونتاژ و ساخت هواپیما یاری داد.
  برای دیدن بقیه مطلب به ادامه مطلب بروید

کسب درآمد
نویسنده : بازدید : 317 نظرات() تاریخ : جمعه 20 مرداد 1391 ساعت : 14:6

صفحات سایت

تعداد صفحات : 14
  • پیشنهادی
  • پربازدید
  • جدید
  • نظرات

تبلیغات

کسب درآمد

نویسندگان

نظر سنجی

میزان علاقه مندی شما به شغل خلبانی چه قدر است؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین وبلاگ خلبانی و آدرس aminflight.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 4382
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس



کسب درآمد